viidag.blogg.se

Hej och välkommen till vår blogg. Vi väntar barn i juni 2014. Följ vår resa - välkommen!

Full aktivitet

Publicerad 2014-02-20 07:41:39 i Allmänt,

Det märks att det är full aktivitet när jag är still. Särskilt märks det när jag har lagt mig och det är dags för att sova. 

Fortfarande vaknar jag tidigt på morgonen och är pigg, igår kväll var jag iofs trött. Annars är jag även pigg på kvällarna. 

Detta händer v 25, Fostret är ungefär 33 centimeter och väger runt 700 gram. Det kan knyta sina händer och även få tag på sina fötter. Näsborrarna börjar öppna sig.

Fostrets känsel utvecklas och det reagerar på beröring, till exempel från en tvilling. Det har en egen rytm i magen när det sover eller är vaket och liknar alltmer ett nyfött barn i kroppens proportioner.

Fostret kan känna igen din röst och reagerar mer på mammans röst än andra ljud. Ett korttidsminne har utvecklats. Många foster rör sig mycket medan andra är mer stillsamma.

Kommentarer

Postat av: LindaViola - mamma till två!

Publicerad 2014-02-20 12:41:10

Fullt ös i magen här med, på ett sätt är det ganska jobbigt med en aktiv bebis då det nästan aldrig är lugnt i magen men samtidigt skönt för då vet man att bebis lever :)

Svar: Det känns mest när man är stil, å som du skriver skönt att känna aktiviteten - då vet man att det finns ett liv där inne :)
viidag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

viidag

Hej och välkommen till vår blogg. Vi väntar barn i juni 2014. I bloggvärlden bloggar vi under viidag.blogg.se. Följ vår resa - välkommen! Jenny & Anders

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela